Salte Fisk

Ligesom med Skippermix er Salte Fisk en pose, jeg kan huske fra da jeg var mindre, for vi havde den nogle gange i slikskabet.

Katjes har en produktside dedikeret til Salte Fisk, der blandt andet afslører, at Salte Fisk hedder “Salzige Heringe” på engelsk… Hvordan er det mon sket? Har de virkelig markedsført Salte Fisk på det engelske marked med dette underlige, tyskklingende navn? Der udover fortæller siden også, at der ikke er æblejuice i fiskene – vær ganske rolig.

Katjes' Salte Fisk

Indpakning:

Posen er lyseblå, meget genkendelig og egentlig meget pæn. Igen har de brugt blå til at associere posen med lakrids. Katjes-logoet fylder meget øverst på posen, selvom skrifttypen ikke er særlig stor. Fiskene har de placeret i kanten af posens forside, en lidt sjov beslutning, da jeg ville forvente at indholdet skulle være i centrum. Salte Fisk-posen er ingen steder gennemsigtig, så man kan ikke se dem andet end på billederne, men det er vel også rigeligt. Poser med gennemsigtighed kan godt få et lidt fedtet udseende.

Smag:

Fiskene smager super godt af saltlakrids. De har en rigtig god holdbarhed, så man kan tygge dem i et stykke tid, men ikke for længe. Katjes’ produktside siger, at saltet uden på fiskene er salmiaksalt, hvilket jeg vil betvivle. Er det sandt, må det være en meget mild salmiak. Jeg troede egentlig saltet var sukker, da jeg spiste de Salte Fisk.

Pris:

Årsagen til, at denne pose ikke har været på mit repertoire i de sidste mange år er, at den er forholdsvis dyr. Det var ikke før jeg så den på tilbud i Netto, at jeg købte den igen, og på tilbud er prisen rimelig. Jeg tror jeg gav 12 kr. for den, hvor den plejer at koste meget mere. For 12 kr. får man en anstændig mængde fisk, synes jeg.

 

Jeg havde troet, jeg skulle give de Salte Fisk en lidt bedre karakter, da jeg huskede den som en helt exceptionel pose, men det tænker jeg ikke efter at have spist dem i dag.

Jeg giver derfor kun de Salte Fisk

3 lakridsrødder ud af 5.

Skriv en kommentar

Filed under Anmeldelse

Skriv et svar

