Kick

Som det første rigtige indlæg på denne blog har jeg simpelten valgt et lakridsprodukt, vi allerede havde hjemme i skabet. Det er en lakridsstang fra Malaco kaldet Kick:

Kick-stang

Indpakning:

Kick-stangen kommer i et glat papir der er drejet som en karamel. Under papiret er et hvidt beskyttelsespapir som jeg gætter på er med til, at lakridsen ikke bliver kedelig og ikke kommer i kontakt med det ydre papir.

Det skakternede mønster i rødt og sort er ganske flot. I det hele taget har stangen et lidt “gammelt” udseende, hvilket man kan vælge at tolke som enten klassisk eller forældet. Jeg må nok sige, at jeg opfatter det overordnede design og bogstavernes form som lidt gammeldags.

Smag:

Kick har en sød og behagelig smag, der i sig selv er rigtig god. Desværre er smagen hurtigt væk, for en bid forsvinder i løbet af højst ti sekunder. Lakridsmassen er af den “smuldrende” art, hvilket gør, at hvis man ikke bevidst passer på den, vil den forsvinde imens man tygger. Det er en smagssag om denne smuldrende konsistens er god, jeg synes personligt det er ærgerligt, at Malaco ikke har brugt noget mere bestandig masse til en stang med så god lakridssmag.

Pris:

Da jeg spiste Kick-stangen var der kun til tre bidder, og jeg forsøgte endda at gemme lidt på den. Det svarer til, at stangen har kostet en krone pr. bid, og det synes jeg ikke den er værd.

 

Hvis Kick ikke var så hurtigt væk, havde det været en super god lakridsstang, da smagen er rigtig god. Den er dog et lille hurtigkøb, der har en meget overkommelig pris.

Alt i alt giver jeg Kick

2 lakridsrødder ud af 5.

Skriv en kommentar

Filed under Anmeldelse

Skriv et svar

